استفاده از خطوطDSL (Digital Subscriber Line) امکان دیگریاست که همزمان با رشد و توسعه فناوری ارتباطات برای دسترسی به شبکه جهانی اینترنت مهیا شده است. در این فناوری از پهنای باند فرکانسی بدون استفاده در سیمهای مسی تلفن، بدون تاثیرگذاری منفی بر کیفیت مکالمات صوتی، برای انتقال داده استفاده میشود. به این معنی که مکالمات صوتی توسط سیگنالهایی با بسامد میان ۰تا ۳۴۰۰هرتز جابهجا میشوند. این محدوده، پهنای بسیار ناچیزی از سیمهای مسی را پوشش میدهد و بخش بزرگی از پهنای باند این سیمها در هنگام انتقال صدا بدون استفاده میماند. در فناوریDSL از این ظرفیت برای انتقال داده و اتصال به شبکه استفاده میشود. بر این اساس، با استفاده از این فناوری کاربران میتوانند به وسیلهی یک خط تلفن، کامپیوتر و مودم به صورت دائمی و با سرعتی چندین برابر برقراری ارتباط از طریق تماس تلفنی(Dial-Up)، به اینترنت دسترسی پیدا کنند، بدون آن که خط تلفن یاد شده مشغول باشد.
سرعت انتقال داده در روش DSLبسته به فناوری مورد استفاده و بعد مکانی گیرنده خدمات متفاوت است. در بیشتر نقاط جهان، کاربران از یکDSL نامتقارن یاADSL(Asymmetric Digital Subscriber Line) استفاده میکنندADSL .فرکانسهای قابل دسترس را با سرعت نامتقارن دریافت و ارسال، در اختیار کاربران قرار میدهد به گونهای که سرعت دریافت دادهها به مراتب بیش از سرعت ارسال آنها خواهد بود. فناوریADSL2+ از پیشرفتهترین فناوریهایDSL در جهان است. در این روش سرعت انتقال داده بسیار بالاتر ازADSL و مسافت قابل پوشش آن نیز بیشتر است. در این روش سرعت دسترسی به اینترنت تا ۳برابر بیش از روشADSL است. سرعتdownload دادهها و اطلاعات در روشADSL حداکثر 6Mbpsو در روشADSL2+ حداکثر 24Mbps یعنی بیش از ۳برابر است.
• در زمان اتصال به اينترت تلفن مشترک اشغال نمي شود .
• امکان استفاده همزمان از اينترنت و تلفن و يا فاکس وجود دارد.
• اتصال دائمي به اينترنت پرسرعت .
• هيچ هزينه اضافه اي نه روي قبض تلفن و نه جدا از آن ندارد.
• دسترسي به اينترنت پرسرعت تا 50 برابر خطوط معمولي
• اتصال دائم به اينترنت
• حق اشتراک ثابت ماهيانه
• نصب سريع و آسان
• سرعت سيستم به قدري بالا خواهد بود که سرويسهاي ديگر اينترنت نيز مانند صوت و تصوير متحرک ، براي استفاده در دسترس خواهند بود.
• نياز به کابل کشي مجدد نيست .
• بيشتراز يک نفر از هر اتصال استفاده خواهند نمود .
• در شرايط ايده آل (نبود نويز بر روي سيمها – فاصله کم تا مرکز مخابراتي) حداکثر سرعت دريافت 8Mbps و سرعت ارسال 1Mbps خواهد بود .
• اداره و کنترل کارهاي چنين اتصالي نيز به سادگي همان کاري است که با تلفن منزل انجام ميداديم . پس از اين بابت نيز مشکلي وجود ندارد.
• به علت سرعت بالا (دريافت و ارسال) امکان برقراري جلسات و سمينارهاي مجازي با سهولت ميسر است.
سرويس ADSL هيچ هزينه اضافه اي نه روي قبض تلفن و نه جدا از آن ندارد.
همانطور که مي دانيد سرويس هاي ADSL بصورت اختصاصي نبوده و پهناي باند ارائه شده در اين سرويس بصورت اشتراكي است. به صورتی كه پهناي باند مشخصي که بر اساس استانداردهاي موجود محاسبه مي شود براي استفاده در اختيار بيش از يک مصرف کننده بصورت مشترك قرار داده مي شود. در اينصورت بديهي است هنگامي که برخي از کاربران از سرويس استفاده نکنند امکان بهره گيري از پهناي باند بيشتري براي سايرين وجود دارد.
خطوط معمولی خطوطی هستند، که ارتباط مشترک با مرکز تلفن مادر به طور مستقیم از طریق زوج سیم های مسی صورت می پذیرد ولی در خطوطی که کافو نوری هستند به واسطه بعد مسافت تا مرکز تلفن مادر و یا جهت کاهش هزینه کابل کشی، از اتاقک هایی به نام کافو نوری سرویس خود را دریافت می نمایند. ویژگی بارز این خطوط در این است که ارتباط بین کافوهای نوری و مرکز تلفن مادر با فیبر نوری برقرار می شود.
تجهيزات شركت صبانت قابليت ارائه سرويسهاي +ADSL ، ADSL 2 را دارا است که در موارد مورد نياز براي مشترک از اين خدمات استفاده مي شود.
از اينکه چنين تصميمي گرفتيد بسيار خرسنديم. براي اين منظور بايد ابتدا در خواست جمع آوري سرويس از شركتي كه در حال حاضر با آن ارتباط ADSL داريد به مخابرات ارسال شود و خط شما به اصطلاح از طرف شرکت کنوني آزاد گردد. پس از آن شما بايد از طريق شركت كاوش رايانه دوباره درخواست برقراري سرويس ADSL نماييد. بايد توجه داشته باشيد که شرکت صبانت عمومآ طي حداکثر پنج روز کاري اقدام به برقراري سرويس ADSL براي مشترکين خود مي کند، اما ممکن است که سرويس دهنده کنوني شما در آزاد کردن خط تلفن شما تاخير داشته باشد.
خير، حجم مصرفي شما در انتهاي هر ماه صفر خواهد شد ولي در صورتي که سرويس هاي چند ماهه خريداري کنيد ، حجم تا آخر دوره ذخيره مي گردد .
بله. شما مي توانيد هر زمان با نگارش يك درخواست مكتوب، با راهنمايي همکاران ما به سادگي سرويس خود را پس بدهيد و هزينه را دريافت نمائيد . شركت تمامي مراحل تخليه پورت را براي شما به انجام مي رساند .
در صورت مصرف زودتر از موعد حجم ترافيک، مي توانيد نسبت به شارژ مجدد حساب خودتان اقدام نمائيد و چنانچه حساب خودتان را شارژ ننمائيد، به صورت اتوماتيک از سيستم قطع خواهيد شد و امکان استفاده از اينترنت صبا تا شارژ مجدد را نخواهيد داشت .
بطور معمول پنج روز کاري.
مودم های مورد تایید ما مودم های محدودی هستند و مودم هایی که در حال حاضر کاوش رايانه با در نظر گرفتن بالاترین کیفیت ، به مشتركان خود ارائه می دهد عبارتند از :
• يکسال گارانتي تعويض هر عيبي که باعت اختلال در استفاده گردد. لازم به تذکر است که گارانتي مودمهاي موجود در بازار فقط سوختن مودم است نه عملکرد ناصحيح و خرابي ( سرعت ، کيفيت ) مودم.
• تعويض مودم معيوب در محل مشترک بدون هيچگونه هزينه. لازم به ذکر است که انجام گارانتي اکثر مودمهاي موجود در بازار مشمول زمان ارسال گارانتي ميباشد.
• گارانتي پشتيباني مودم ، مادامي که مشترک از سرويس صبانت استفاده ميکند . ولي در صورت خريد مودم از بازار بعلت وجود طيف وسيعي از انواع مودمهاي مارک و تقلبي و نداشتن اطلاع کامل گروه پشتيباني از تنظيمات اينگونه مودمها نميتوان راهنمايي کرد.
• پشتيباني تلفني 24ساعته رايگان .
• مناسبترين قيمت نسبت به بازار .
• پشتيباني رايگان در محل ( خدمات شبکه اي مودم )
شما مي توانيد از همان مودم استفاده کنيد .
مودمهايي که تغذيه برق آن از USB ميباشد الزاما" براي برقراري و چک کردن لينک بايد روي کامپيوتر نصب و راه اندازي شود و نميتوان در صورت عملکرد نادرست آن تشخيص داد که مشکل در نصب مودم است يا در ارتباط link مخابراتي ، با توجه به مواد مذکور استفاده از مودمهاي USB مطلقا" پيشنهاد نميشود.
بله، جهت اين سيستم عاملها نيز مي توانيد از آنها استفاده کنيد.
از آنجايي كه تجهيزات شركت صبانت منطبق با استانداردهاي بين المللي است، انواع مودمهاي استاندارد قابليت كاركردن با شبکه صبانت را دارند و سرويسهاي صبا نت سازگار با تمام مودمهاي موجود در بازار است و محدوديتي از نظر سرويس دهي ندارد ولي خريد مودمهايي غير مودمهاي مورد تاييد شرکت به علت نامرغوبيت آنها باعث بروز مشکلاتي در حين استفاده ميشود که مسئوليت عملکرد ناصحيح آن با شبکه صبانت بر عهده مشترک است .توصيه ميشود در خريد مودم با کاوش رايانه مشورت نماييد .
حضرتي ، فياض بخش ، ايمان ، ازادگان ، کامياب ، اميرکبير ، سلمان ، حافظ ، دستغيب (معالي آباد) ، ابوذر ، ولي عصر ، سعديه ، مدرس ، غدير(شهرک گلستان)
جهت رانژه خطوط کافو نياز به وجود امکانات مخابراتي در مراکز تحت پوشش شرکت است که البته اکثر مراکز مخابراتي در شيراز بستر اين مهم را فراهم نساخته و با عنايت به اين موضوع که ورود افراد متخصص صبانت به کافو ممنوع ميباشد و فقط افراد مخابراتي ميتوانند امر رانژه اين خطوط را انجام دهند مشمول زمان طولاني تري نسبت به رانژه خطوط معمولي مي شود.
در برخي از مناطق به دليل نبودن امكانات مخابراتي از قبيل نداشتن فضا، عدم امكان برقراري خطوط E1 براي ارتباط مرکز با شبکه شرکت و بسياري ديگر از مسائل امكان برقراري سرويس ADSL موجود نيست. اما شرکت در تلاش است که با همکاري مخابرات شرايط لازم را براي همه مناطق فراهم کند.
از آنجائيكه در تکنولوژي ADSL ، صدا و ديتا بصورت اشتراکي بر روي يك كانال، يعني زوج سيم مسي انتقال داده مي شوند، چنانچه شرايط لازم براي استفاده همزمان برقرار نباشد مي توانند روي يکديگر اثر منفي بگذارند. با وجود آنکه صوت و اطلاعات در گستره طيف فرکانسي زوج سيم مسي در مکانهاي مختلفي قرار داده مي شوند اما اين امکان وجود دارد که عملکرد آنها روي يکديگر اثر نامطلوب بگذارد. براي جلوگيري از اين موضوع بايد از مدار ساده اي بنام Splitter استفاده شود. قاعده بر اين است که براي هر ارتباط ADSL از دو Splitter استفاده مي شود كه يكي در سمت مشترك و ديگري در مركز مخابراتي نصب مي شود. بديهي است اگر از اين دستگاه ها براي گوشي هاي تلفن يا ارتباط مودم خود استفاده نکنيد سرويس شما ممکن است دچار اختلال شود.
• نام كاربري و كلمه عبور را مجددا وارد كنيد. . (اطمينان حاصل کنيد که کد کاربري و رمز عبور، صحيح وارد شده است و کليد Caps Lock روشن نيست اگر زبان ديگري به غير از زبان انگليسي برروي سيستم نصب است، آن زبان فعال نباشد و اگر بود آنرا به زبان انگليسي (EN) تغيير دهيد.
• يك connection جديد بسازيد و مجددا امتحان كنيد.
• در صورت بر طرف نشدن مشكل با کاوش رايانه تماس بگيريد.
با توجه به شرايط ويژه تكنولوژي ADSL كه صوت و ديتا مشترك از يك بستر يعني خط تلفن شما عبور مي كنند، شرايط فيزيكي تاثير گذاري بالايي بر اين تكنولوژي دارند.
يكي از مهم ترين دلايل قطع و وصل ADSL نويز روي خط ADSL است كه دلايل اصلي آن به شرح زير است:
• اگر گوشي تلفن بدون اسپيليتر روي خط داريد، اين گوشي را به اسپليتر متصل كنيد.
• امكان خرابي اسپليتر وجود دارد. اسپيلتر مورد استفاده را عوض كنيد.
• پريز يا دو شاخه ضد برق مي تواند از ثابت شدن چراغ لينك جلوگيري نمايد.
• در صورتي كه با موارد بالا مشكل حل نشد، براي مشخص شدن مشکل تنها مودم ADSL را به خط وصل نموده ، تمامي گوشيها و اسپليترهاي موجود روي اين خط را جدا نموده و قطعي و وصلي را چك كنيد.
• در صورت برطرف نشدن مشكل با کاوش رايانه تماس بگيريد.
براي بررسي سرعت ارتباط بايد چندين مسئله را مد نظر قرار دهيد.
• سرويس شما چيست؟ هر مشترک بايد يک هشتم سرويس مورد تقاضا رابطور استاندارد دريافت نمايد مثلا اگرسرويس ارائه شده 128 بود 16=8÷128 بايد سرعت دانلود حدود 16 کيلو بايت باشد . توجه داشته باشيد كه سرعت هاي گفته شده حداكثر هستند و سرعت معمول اين سرويس ها با توجه به ويژگي هاي تكنولوژي ADSL از اين ميزان كم تر است .
• نكته مهم ديگر سايتي است كه از آن دانلود مي كنيد. در صورتي كه پهناي باند اين سايت مناسب نباشد ، شما نمي توانيد با سرعت مناسب دانلود كنيد. براي تست سرعت بايد با استفاده از download manager ها ( از قبيل Internet Download Manager ) از سايتهايي همچون Microsoft.com و يا download.com ، دانلود نماييد. سرعت نشان داده شده در اين حالت سرعت واقعي سرويس شما محسوب مي شود.
• شما ميتوانيد در صفحه تنظيمات مودم در قسمت Status و ADSL از گزينه SNR MARGIN نسبت سيگنال به نويز خط خود را ملاحظه نماييد (اين گزينه در مودمهاي مختلف ممکن است در جاي ديگري باشد) عددي که در اين قسمت نوشته ميشود نبايد از 20 کمتر باشد در اين صورت شما افت سرعت خواهيد داشت.
• در صورتي كه شما يكي از چندين كامپيوتري هستيد كه از اين account استفاده مي كنند. مطمئنا سرعت شما كم تر خواهد بود. ( مودم به شبكه متصل است)
• امكان دارد كه سيستم شما به ورم ها و ويروس ها آلوده شده باشد. با يك آنتي ويروس ، ضد هک و آنتي تروجان به روز سيستم خود را چك كنيد.
• در صورتي كه از مودم وايرلس استفاده مي كنيد ، كامپيوتر را با كابل شبكه به مودم وصل كرده و سرعت را مجددا امتحان كنيد. امكان مشكل در سيستم وايرلس و كندي آن وجود دارد.
• در صورتي كه مراحل بالا را امتحان كرده ايد و متوجه شده ايد كه سرعت سرويس شما از مقادير گفته شده بسيار كم تر است امكان وجود نويز روي خط شما وجود دارد. در اين صورت مراحل ذكر شده در مورد قطع و وصلي سرويس را بررسي نماييد.
• در صورتي كه مشكل حل نشد با کاوش رايانه تماس بگيريد.
بله. شما مي توانيد در هر زماني به هر دليلي با نگارش يك درخواست مكتوب، با راهنمايي همکاران ما به سادگي سرويس خود را پس بدهيد و درخواست استرداد مانده وجه پرداختي نماييد . شركت تمامي مراحل تخليه پورت را براي شما به انجام مي رساند .
حجم ترافيکي شامل کليه داده هاي ارسالي و دريافتي از اينترنت مي باشد. در صورتي که تغييري در نوع مصرف خود خود نداده ايد ، تمام شدن حجم است بعلت :
• ممکن است رمز عبور شما توسط شخصي دیگر استفاده ميشود. در چنين حالتي از کاوش رايانه تقاضاي تعويض رمزعبور خود را فرماييد.
• امكان دارد كه سيستم شما به ورم ها و ويروس ها آلوده شده باشد. با يك آنتي ويروس ، ضد هک و آنتي تروجان به روز سيستم خود را چك كنيد. زيرا ويروس ها و تروجان ها بصورت نامحسوس ميتوانند از اينترنت استفاده نمايند و اين در حجم استفاده شما موثر است
• در صورتي كه شما يكي از چندين كامپيوتري هستيد كه از اين account استفاده مي كنند و يا در يک شبکه هستيد ممکن است شخص ديگري در شبکه شما از اينترنت مصرف ميکند.
• در صورتي كه از مودم وايرلس استفاده مي كنيد ، ممکن است شخصي به صورت غير مجاز از اينترنت شما سرقت ميکند .كامپيوتر را با كابل شبكه به مودم وصل كرده و وايرلس مودم خود را خاموش کنيد و چند روزي ريز مصرف خود را با روزهاي قبل مقايسه کنيد.
• ممکن است ويندوز و نرم افزارهاي دانلود و حتي نرم افزارهاي مالتي مدياي شما ناخواسته از اينترنت شما مصرف ميکنند و اگر در حالت PPPOE به اينترنت وصل ميشويد حالت اتصال خود را به حالت Bridge تغيير دهيد.
• ممکن است نرم افزارها و ويندوز جهت Update روزانه اينترنت شما را مصرف کرده اند و بايد Update ويندوز و نرم افزارهاي خود را Disable نمایید.
براي برطرف کردن اين مشكل به موارد زير توجه فرماييد:
• ابتدا وصل بودن بوق تلفن خود را بررسي كنيد. در صورت قطعي بوق با 117 تماس گرفته و اعلام خرابي نماييد.
• اتصالات فيزيكي را مجددا چك كنيد و از وصل بودن خط تلفن به line مودم اطمينان حاصل فرماييد.
• از صحت اتصالات مودم و گوشي تلفن و خط تلفن به اسپليتر اطمينان حاصل كنيد.
• پريز يا دو شاخه ضد برق مي تواند از ثابت شدن چراغ لينك جلوگيري نمايد.
• وجود صفر بند روي خط تلفن نيز امكان اختلال در برقراري چراغ لينك را ايجاد مي نمايد.
• در اين مرحله لازم است كه تمام دستگاه هاي مخابراتي ( تلفن، فكس، caller ID ، صفر بند و ...) را از مدار خارج كرده و تنها مودم را به صورت صحيح به اسپليتر متصل كرده و برقرار شدن link را بررسي نماييد. همچنين يك بار اين مرحله را بدون اسپليتر (تنها مودم به صورت مستقيم به خط تلفن) امتحان نماييد.
• در نهايت مودم را چند دقيقه خاموش نگاه داشته و مجددا برقرار شدن چراغ link را بررسي كنيد.
• در صورتي كه مودم شما USB است ، بعد از طي مراحل بالا ابتدا پورت آن را جابجا كرده و به يك پورت USB ديگر روي كامپيوتر متصل نماييد يا ابتدا پورت USB را از کامپيوتر جدا نموده سپس کامپيوتر را Restart کرده و بعد از بالا آمدن ويندوز پورت USB را وصل کنيد. همچنين ممكن است driver مودم مشكلي داشته باشد كه بايد يك بار درايور را uninstall و مجددا install نماييد.
• در صورت بر طرف نشدن مشكل با کاوش رايانه تماس بگيريد.
صبانتاز ویژگی منحصربفرد بودن مک آدرس کارت های شبکه استفاده نموده و خاصیت امنیتی انحصاری را برای کابران محترم خود ایجاد نموده است. این ویژگی امکان هیچ گونه سوء استفاده احتمالی را به هکران نمی دهد. چنانچه این خاصیت به طور کامل غیرفعال شود و در طول این مدت مشترک اعتراضی به سوء استفاده داشته باشد، متاسفانه غیر قابل پیگیری است و هر کس که قادر به هک مودم یا نام کاربری و اسم رمز عبور اکانت مشترک باشد، به راحتی از سرویس مشترک می تواند سوءاستفاده نماید.
بنابراین پیشنهاد می گردد در صورت نیاز احتمالی به غیرفعال نمودن مک آدرس از خدمات کاوش رایانه جهت حل مشکل استفاده نماید.
سرویس مک فیلترینگ روی کلیه خطوط، پس از رانژه توسط صبانت فعال می شود. خطی که این خاصیت را دارا می باشد تنها توسط یک کارت شبکه - که برای بار اول مشترک با آن به اینترنت متصل شده است- اجازه ورود و استفاده از اینترنت را دارد. در صورتی که مشترکی تمایل به اتصال از طریق چند دستگاه متفاوت (کامپیوتر،لپ تاپ، مودم ) روی خط خود را داشته باشد، خاصیت ریست مک نیز توسط کاوش رایانه برای وی فراهم شده است.
خاصیتی منحصربفرد در ایران است که کاوش رایانه فقط برای مشترکین خود، سامانه ای خاص را طراحی و پیاده سازی کرده که با ارسال یک پیامک به مرکز اس ام اس شرکت کاوش با شماره 30004880 در هر زمانی از شبانه روز به راحتی در عرض چند ثانیه مک آدرس ثبت شده در DataBaseشرکت به مدت 24 ساعت ریست می شود و کاربر بدون محدودیت مک آدرس (با هر تعداد سیستم) می تواند به اینترنت متصل شود. در حالت عادی مشترک تنها سه بار می تواند با اس ام اس مک آدرس خود را ریست نمایند، که این نیز یکی دیگر از موارد امنیتی درنظر گرفته شده توسط کاوش رایانه برای مشترکین گرامی است یعنی درصورتی که هکری مشخصات مورد نیاز و شماره مشترک را بدست آورد و یا سرقت نماید و بخواهد با ریست مک از سرویس ایشان سوء استفاده نماید، تنها تا سه بار (حداکثر سه روز) می تواند از سرویس مشترک سوء استفاده نماید.
برای رفع محدودیت 3 بار ریست مک آدرس، پس از پر کردن حضوری فرم مخصوص ریست مک آدرس توسط صاحب خط در شرکت کاوش تا 10 شماره موبایل را می توان برای این کار اعلام نمود که البته "ارائه کارت شناسایی مشترک الزامی است"و در هر ساعت که نیاز به استفاده از چند دستگاه دیگر به جز دستگاه شناخته شده (دستگاهی که به عنوان اولین دستگاه مک آدرس روی آن قفل شده است) باشد با ارسال اس ام اس به فرم ذیل
2318008R یا R2318008
با یکی از موبایل های اعلام شده مک آدرس مشترک برای مدت 24 ساعت ریست می شود (محدودیت مک غیرفعال می شود).
تذکر: با قرار دادن مودم روی حالت اتوماتیک (PPPOE) می توان بدون ریست مک آدرس از چند سیستم به طور همزمان استفاده نمود.
گاهی اوقات مشترکین با تمایل شخصی و اصرار درخواست حذف سرویس مک فیلترینگ را دارند که برای این کار با حضور صاحب خط در کاوش رایانه و ارائه کارت شناسایی و پر کردن فرم حذف مک آدرس، پس از چند دقیقه مک آدرس خط مورد نظر حذف می شود.
لازم به ذکر است با درخواست مجدد کاربر سرویس مک فیلترینگ قابل فعال سازی مجدد است.
تذکر مهم: حذف مک آدرس به منزله در معرض خطر قرار گرفتن سرویس می باشد و فقط به کاربران حرفه ای توصیه می گردد و مصراً از کاربران غیر حرفه ای تقاضا می گردد مک آدرس خود را غیرفعال نکرده و برای حل مشکلاتی که فکر می کنند مک آدرس برای آنها ایجاد نموده با کارشناسان کاوش رایانه مشورت و راهکاری بهتر و بی خطر را اتخاذ فرمایید (مثل ریست مک آدرس از طریق SMS).
پیرو مشکلات به وجود آمده برای تعدادی از کاربران مبنی بر استفاده غیر مجاز از سرویس اینترنت خود و ابراز نگرانی مشترکین ، صبانت افتخار دارد به اطلاع کلیه مشترکین خود برساند که از مورخ 91/08/01 خاصیتی به نام فیلترینگ پورت برای کلیه کاربران فعال شده است که با این خاصیت هیچ کاربر صبانت مطلقاً نمی تواند از سرویس اینترنت کاربر دیگری استفاده نماید و تنها میتواند در محل سرویس خود با یک یا چند دستگاه جهت بهره برداری از اینترنت استفاده نماید ، این خاصیت علاوه بر اینکه از بروز هرگونه استفاده غیر مجاز جلوگیری می نماید ، به کاربران عزیز این امتیاز را میدهد که بتوانند بدون هیچ دغدغه ای از کلیه دستگاه های لازمه در محل خود حتی بصورت همزمان (دو دستگاه) استفاده نمایند . صبانت امن تر از همیشه
تذکر : دارندگان مودم wifi ملزم به برقراری امنیت روی مودم شخصی خود می باشند .
برقراري ارتباط سيم مشترك با Splitter شركت سرويس دهنده توسط شركت مخابرات را عمل رانژه كردن مي گويند.
اين چراغ بيانگر امکان برقراري ارتباط ADSL بر روي خط تلفن است. در مودمها معمولا چراغهايي با اسامي مختلف (ADSL, link, status, sync, wan,DSL) در جلوي مودم وجود دارد كه ثابت بودن اين چراغ نشانگر امكان برقراري اتصال اينترنت مي باشد. در صورت خاموش بودن اين چراغ و يا چشمک زدن آن مشكلي وجود دارد كه تا بر طرف شدن اين مشكل و ثابت شدن چراغ ارتباط شما با اينترنت قطع خواهد بود.
بله، کليه عواملي که باعث شود در حين کار با اينترنت فايلي بر روي کامپيوتر شما ذخيره شود يا فايلي از کامپيوتر شما فرستاده شود بعنوان حجم ترافيکي محسوب مي شود، بعنوان مثال شما يک صفحه اينترنت را باز مي کنيد که چند کيلوبايت از اين سايت بر روي کامپيوتر شما ذخيره مي شود که بعنوان حجم ترافيکي محسوب مي شود .
قطع رانژه مخابراتی را جمع آوری گویند و به دلایل ذیل رخ میدهد :
• درخواست جمع آوري توسط مشترک
• شارژ نشدن خط حداکثر 2 روز بعد از اتمام سرويس
• اختلالات مخابراتي
مک آدرس یک آدرس فیزیکی است، هر کارت شبکه یک MAC address(اقتباس شده از کلمات Media Access Control) منحصربفرد دارد که به وسیله کارخانه سازنده بر روی کارت شبکه حک شده است و به آن Physical Addressهم می گویند. در صورت بررسی MAC Addressیک کامپیوتر که بر روی کارت شبکه آن نصب شده است، آن را با فرمت مبنای شانزده (Hex)، مشاهده خواهید نمود.
مثلاً MAC Addressکارت شبکه موجود روی یک کامپیوتر می تواند به صورت زیر باشد:
01:23:45:67:89:ab
هر کامپیوتر موجود در شبکه، می بایست با استفاده از روش هایی خاص شناسایی گردد. MAC Addressبرای تشخیص دادن یک کارت شبکه از دیگر کارت شبکه ها می باشد و به کارت شبکه اجازه شناسایی داده ای که به آن فرستاده شده است را می دهد.
شما ميتوانيد کليه مشخصات بانکي شرکت را در لينک ارتباط با ما ملاحظه فرماييد و از طريق يکي از راه هاي ذيل اقدام به پرداخت نماييد و پرداخت خود را به شرکت اعلام فرماييد.
• پرداخت نقدي .
• انتقال وجه از طريق باجه هاي خود پرداز (کارت به کارت ).
• انتقال وجه از طريق حواله اينترنتي .
• انتقال وجه از طريق حواله بين بانکي .
• انتقال وجه از طريق پرداخت الکترونيکي کاوش رايانه .
• انتقال وجه از طريق واريز به حساب .
• انتقال وجه از طريق حواله ساتنا .
• انتقال وجه از طريق حواله همراه بانک (موبايل) .
• انتقال وجه از طريق حواله سحاب.
• انتقال وجه از طريق سيستم SMS کاوش رايانه .
• انتقال وجه از طريق سيستم تلفن گوياي کاوش رايانه .
در حال حاضر کليه دارندگان کارتهاي عضو شتاب مي توانند خريد اينترنتي انجام داده و شارژ الکترونيکي کنند. جهت فعال سازي کارت خود براي انجام خريدهاي اينترنتي و شارژ الکترونيکي به موارد ذيل نيازمنديد.
• رمز اينترنتي (PIN2) که در خود پرداز مربوط به کارت خود در منوي تغيير رمز ، رمز اينترنتي خود را فعال کنيد .
• رمز دوم (CVV2) که در پشت کارت حک شده است.
• شماره کارت (PAN) کد 16 رقمي که روي کارت حک شده .
خير، جايگزين نميشود و مادامي كه سرويس جاري حجم و زمان دارد برقرار مانده و سرويس جديد در حالت رزرو قرار گرفته و بلافاصله بعد از اتمام سرويس جاري فعال ميشود و مشترک بدون قطعي ميتواند از اينترنت استفاده کند.
سرويس اينترنت فروخته شده همانند شارژ کارت شارژ مي باشد و به محض استفاده مشتري غير قابل برگشت و محاسبه است ، لذا در هنگام شارژ دقت نمائید .
بله صبانت از ساعت 2 تا 7 صبح داراي سرويس شبانه رايگان با سرعت 1 مگابايت ميباشد .
جهت استفاده از سرویس رایگان شبانه احتیاجی به user و pass نمی باشد و مشترکین می توانند با همان یوزر و پسورد روزانه خود از سرویس رایگان شبانه استفاده کنند .
سرعت سرویس رایگان شبانه، به سرعت سرویس خریداری شده توسط مشترک وابسته است. سرعت دانلود شبانه سرویس های مختلف به ترتیب زیر میباشد:
|
کلیه اتصالات به اینترنت اعم از روزانه و شبانه در ریز مصرف کاربران ثبت می گردد ، ولی اتصالات بین ساعت 2 الی 7 بامداد از حجم مصرفی مشترک کسر نخواهد شد و در حجم مصرفی محاسبه نمی گردد .
جهت مشاهده ریزمصرف روی کلید نمایش کلیک کنید |
تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه،حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است
قابل توجه کاربران کاوش :
دریافت گیگ هدیه
کلیه مشترکین در صورت خرید هر سرویس قبل اتمام شارژ ، یک گیگ هدیه
( اضافه بر طرح جشنواره پائیزی )
. به عنوان خوش حسابی دریافت مینمایند